onsdag den 3. april 2013

Kyllingerulle med lækker blomkål/agurkesalat

Dagens menu. Kyllingerullen er der ikke så meget revolutionerende i, det er den samme som jeg lavede for et stykke tid siden med parmaskine og parmesanost, dog uden asparges denne gang - og det smager stadig super godt. Kan kun anbefale denne måde at tilberede kylling på! Opskriften finder du her. Denne gang skar jeg kyllingefiletten igennem inden jeg bankede den med en stegepande, og det fungerede faktisk bedre end sidst, hvor jeg bare bankede den flad.

Salaten er der heller ikke noget at fortælle om, helt almindelig blandet salat..... men så er der blomkål/agurkesalaten, jeg er selv imponeret faktisk! Den leder tankerne lidt hen på sommer og kartoffelsalat, men bare uden kartoflerne - prøv prøv prøv, især hvis du som jeg, prøver at holde igen med kartofler og spise grønt i stedet :)
Jeg tror det er en af mine nye ddv-yndlings retter!

Til en portion skal du bruge:

15 g. almindelig mayonnaise
50 g. fromage frais eller græsk (jeg brugte creme fraiche 18% denne gang, for det var hvad jeg havde i køleskabet)
Et lille nip salt
Et lille nip karry
En lille bitte klat sennep (på størrelse med lillefingernegl - og jo det skal i, også selvman man ikke er sennepfan)

2 buketter blomkål skåret/revet i mindre stykker
Ca. 5 cm. agurk skåret i mindre tern

Bland dressingen og kom blomkål og agurk i. Det lyder simpelt, men det smager virkelig godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar