torsdag den 14. februar 2013

Kyllingefrikadeller med råkost og tzatziki

Gårsdagens menu skulle være nem, hurtig og sund! så jeg hev et par af de kyllingefrikadeller jeg lavede for noget tid siden op af fryseren, opskriften på dem kan du finde her. Dertil lavede jeg en nem råkostsalat af revet gulerod og hvidkål samt lidt rosiner. Hvis det skal være helt rigtigt skal der jo citron og sukker i sådan en salat også, men det bryder jeg mig ikke særlig meget om, så jeg laver det uden :)

Tzatziki er et af mine "yndlings tilbehør". Det er så nemt og smager så godt!

Opskriften på min version får du her.

Til en portion/person tzatziki:

En halv agurk
Salt
50 g. græsk yoghurt 10%
1 fed hvidløg

Fremgangsmåde:
Start med at rive agurken på et rivejern og placer den revne agurk i en si. Pres så meget væde du overhovedet kan ud af agurken ved at trykke det imod sien. Når du ikke kan presse mere være ud af agurken, drysser du det med salt, roder lidt rundt i det, og drysser endnu engang med salt. Salten er med til at fjerne væden fra agurken. Lad det trække i 10-15 min. Efter trække tiden kan du endnu engang presse mere væde ud af agurken.

Bland den græske yoghurt med presset hvidløg og bland det med agurken. Lad tzatzikien hvile i køleskab i min. 30 min, men gerne mere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar