lørdag den 12. april 2014

Ovnstegt kylling - alt for lækkert


Hm fik ikke lige et billede af den færdige kylling, men det her er altså blevet en af mine absolut yndlingsretter som jeg laver hele tiden! Faktisk hver gang der er kylling på tilbud!

Jeg gør således:

Tager kyllingen ud af pakken i god tid og dupper den tør så skindet ikke er vådt. Krydrer den rigtig godt!! Især er det vigtigt med masser af salt, ellers bliver skindet helt slattent! Jeg bruger gerne groft salt, det virker bedre synes jeg. Udover groft salt får den gerne et godt drys paprika, lidt cayennepeber og lidt allround krydderi.

Det er valgfrit hvorvidt benene bindes sammen - spiser du selv vil jeg sige det er lige meget! Jeg synes smagen er det samme- MEN det ser bare lidt pænere ud at servere en kylling der ikke spreder ben - derfor binder jeg dem sammen når der er gæster :)

Steg kyllingen ved 200 grader i ca. 45-60 min. alt efter størrelse m.m. Tjek til kyllingen ved benet - er kødsaften rundt om benet klar er kyllingen færdig. Og jeg siger det lige igen - pas på at den ikke får for længe :)

Man kan variere tilbehøret i det uendelige....mmm....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar