mandag den 13. januar 2014

Fyldt kyllingebryst med cremet pasta

En nem hverdagsklassiker :) Et fyldt kyllingebryst med grøn pesto og ost, serveret med en cremet pasta med bacon, champignon og mornaysauce.

Til to portioner brugte jeg:

2 kyllingebryster
6 skiver bacon
Grøn pesto
4 bjælker ost (jeg brugte almindelig mellemlageret)

Pasta (jeg brugte tørret tagliatelle også kaldet "fuglereder")
1 lille brik mornaysauce eller ½ af den almindelige størrelse
Resten af en pakke bacon (fra kyllingen)
Et par champignon skåret i kvarte
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Placer tre skiver bacon der let overdækker hinanden. Skær kyllingen op på langs så den bliver et stort stykke og placer den skråt ovenpå baconen. Fyld den med pesto og ostebjælker og luk den så tæt sammen som overhovedet muligt, sørg for at baconen er så tæt som overhovedet muligt på den side hvor åbningen i kyllingen er. Luk den evt. tæt med tandstikker.
Steg kyllingen på alle 4 sider på en pande indtil baconen er sprød - steg herefter kyllingen færdig i ovnen ved 180 grader i 20-30 min - hold øje med den, tør kylling er så ærgerligt!

Skær de resterende skiver bacon i små stykker og steg dem i en sauterpande, når stykkerne er sprøde tilsættes champignon og de steges indtil de har tabt væsken. Hæld mornaysaucen over og lad det simre i 5-10 min. Smag til med salt og peber. Saucen bliver lidt tyk efter at den har simret i et par minutter, men det pastavand der sidder på pastaen når den hældes over i, vil gøre saucen mindre tyk.
Kog pastaen efter anvisning og hæld det over i saucen og rør godt rundt.

Nemt - hurtigt - og egentlig ret godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar