mandag den 13. januar 2014

Dukan PP: Burger

billedet er blevet lidt dårligt og sløret, men det ligner da stadig en burger :)
Jeg synes faktisk den smagte rigtig godt, selvfølgelig på ingen måde som de gode hjemmelavede burger jeg er vant til at lave, med hjemmelavet chilimayo, masser af cheddar og bacon... Mmmm :)
Men den var god! Jeg vil faktisk vove at påstå at det der egentlig mangler for at den er rigtig god, er fornemmelsen og smagen af mayo/dressing, der er skyr bare ikke helt det samme, men det går dog an :)

Opskriften på burgerbollen har jeg fra www.dinslankekur.dk, hvor der findes mange dukan opskrifter. Den var faktisk slet ikke så ringe endda - selvom det egentlig var opskriften på et pitabrød :)

Et styk dukan pita/burger:
1 æg
1 spsk skyr
2 spsk haverklid
1 spsk hvedeklid
1 tsk maizena
1 tsk bagepulver
salt

Rør de våde ting sammen, kom derefter alt det tørre i og rør det godt sammen. Kom dejen ud på bagepapir lav en cirkel på ca 12 cm. Bages ved 200 grader 10-15 min.

Bøffen lavede jeg af magert hakket oksekød.

Derudover lavede jeg en dressing af skyr/græsk yogurt 0% som jeg krydrede med lidt salt, paprika, røget paprika, cayenne peber, lidt tomatkoncentrat og lidt flydende sød.

Fyldet i burgeren var udover bøf og dressing en smule sukkerfri ketchup, 2 løgringe og 4 agurkesalat (sukkerfri).

Det mætter rigtig godt!!! Og det er helt klart noget jeg vil lave igen :) Måske med en lille skive fedtfattig smelteost :)


1 kommentar: