mandag den 27. januar 2014

Dukan PG: Wok oksekød, soya og peber


Jeg ved simpelthen ikke hvorfor disse  billeder er blevet vendt på siden - men jeg kan ikke få dem vendt tilbage! Men hvad, maden ligner vel sig selv fra alle vinkler. :) Det er den samme ret på begge billeder, den er er bare dukan, dvs. uden stivelse, den anden er "almindelig", med tilsat pasta (der egentlig skulle have været nudler). Men godt smagte det!
Dog er retten ikke helt efter dukanbogen pga. den store mængde soya (meget salt), og en lille smule brun farin. Men jeg vurderede at det var ok i dagens anledning :)

Til disse to portioner brugte jeg:
2-300 g. tynde oksestrimler af minutsteaks
2 røde peberfrugter
1 løg
Pasta (fungerede fint, men nudler ville nok være mere passende)

Marinade til kødet:
½-1 dl. soyasauce
1 fed knust hvidløg
1 spsk brun farin
1 spsk. maizena
1 tsk. samabl olek
1 tsk. frisk revet ingefær

Fremgangsmåde:
Bland marinaden til kødet og kom kødet i. Lad det trække i 10-15 min. Imens varmer du wokken op og steger peber og løg ad flere omgange så de bliver dejligt sprøde. Når grøntsagerne er stegt steges kødet, pas på at det ikke brænder på, det kan det gøre pga. marinaden. Når kødet er stegt tilføjes de stegte grøntsager og evt. kogte nudler. Hæld resterne af marinaden over og varm det hele godt igennem. Server!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar