torsdag den 23. januar 2014

Dukan PG: Forloren gordon bleau eller hare? Med "stuvet porre"

Det her smagte rigtig rigtig godt!!! Det er sådan noget jeg vil blive ved med at lave også selvom jeg ikke er på kur :) Jeg fik til 3 portioner mad ud af dette "farsbrød", "forloren hare" eller hvad man nu skal kalde det.

Til "haren":
1 pakke kyllingefars (min var på 450 g.)
2 små løg - revet eller fint hakket
2 tsk salt
Peber
1 æg

3 skiver fedtfattig smelteost (kan købes i lidl)
3 skiver kogt og røget skinke
3 skiver kalkunbacon

Fremgangsmåde:
Lav en fars af kylling, æg, løg og krydderier. Kom halvdelen af farsen på en bageplade med bagepapir, og form det som et "brød". Placer skinke og ost på farsen så der er 1-2 cm til kanten, det er ok at det overlapper hinanden lidt inden i "haren". Kom herefter den resterende halvdel af farsen over fyldet og sørg for at den er lukket tæt hele vejen rundt - ellers flyder osten ud når den bages.
Kom 3 stykker kalkun bacon over "haren" og bag den i ovnven ved 190 grader i ca. 40 min.

Den stuvede porre lavede jeg således (to portioner):

1 porre - den grønne top skåret af
ca. ½ kop kogevand fra porren
60 g. milda "fløde" 5%
1 tsk. maizena
Salt, peber og muskat

Fremgangsmåde:
Halver porren og skær den herefter i tynde skiver. Kom porren i en skål med vand og bland godt rundt i skålen med hænderne, for at fjerne alt sand og jord.
Kom herefter porren i en gryde med kogende vand. Når porrerne er kogt tilstrækkeligt (ca. 5-10 min), tages en kop vand til side, og resten hældes fra. Kom det gemte kogevand i en gryde, tilsæt maizena og pisk godt til vandet jævnes en smule. Herefter tilsættes milda og saucen smages til med salt, peber og musket. Kom porrerne i og smag evt. til igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar