onsdag den 25. december 2013

Kanelkage

Helt klassisk kanelkage :)
Opskriften passer til en almindelig bradepande, MEN, det er første gang jeg har bagt den i en bradepande, og jeg må sige at jeg foretrækker at bage den i en lidt mindre form, så kagen derved bliver højere men mindre. Det er min erfaring at det giver en mere svampet og lækker kage, jeg synes den blev lidt tør i kanterne af at blive bagt i en bradepande, men hvem ved, det kan også være den fik 5 minutter for meget? Lige meget hvad er kanelkage altid et hit, MUMS!

Kage:
125 g. smør eller margarine
400 g. sukker
400 g. mel
4 tsk. kanel
2 tsk. natron
½ l. kærnemælk

Glasur:
50 g. smeltet smør
250 g. flourmelis
2 tsk. vaniliesukker
1 spsk cacao
4 spsk varm kaffe

Fremgangsmåde:
Smelt smøret og lad det afkøle. Pisk det med sukkeret. Bland i en anden skål mel, kanel og natron og pisk det let med et piskeris til det er helt fint og godt blandet. Bland det i smørblandingen skiftevis med kærnemælken imens du pisker med piskeris.

Bages i en smurt bradepande i ca. 30 min ved 200 grader.

Bland glasuren og kom det på kagen imens den stadig er lun.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar