onsdag den 16. oktober 2013

Chokoladekage på under 10 minutter!

Hvad gør man når man sidder en tirsdag aften og ved at der kommer de unge mødre, og at man har lyst til at spise chokoladekage imens man ser det??? Man bager en chokoladekage i microovnen!!

Jeg fandt opskriften på samvirke.dk og tænkte at det da skulle prøves. Rigtigt skulle der have været noget lækkert creme på kagen, men det havde jeg ikke ingredienser til (eller tid til at vente på at kagen blev kold), så vi spiste kagen varm uden glasur eller creme.

Smagen er ok. Det er selvfølgelig ikke den bedste chokoladekage jeg har smagt, men hvis du er chokoladehungrende eller kagehungrende, så er den bestemt værd at spise! Jeg troede den ville blive rigtig tør når den blev kold, og det blev kanterne også, men indeni var den faktisk stadig blød. Så med en god glat glasur tror jeg det er en hæderlig kage :)

Til en lille kage:

100 ml solsikkeolie - og lidt ekstra til at smøre formen
175g sukker
1 dl varmt vand
140g hvedemel
3 spsk kakao
3 tsk bagepulver
2 æg
2 tsk vaniljesukker

Fremgangsmåde:
Bland de tørre ingredienser i en skål og rør det godt sammen. Tilsæt de våde ingredienser og pisk det godt igennem til dejen er helt glat og uden klumper.
Smør en form med olie eller becel (en der kan tåle microovn) og kom dejen heri. Bag kagen i microovn ved højeste effekt i ca. 7-8 min.
Rigtigt skulle der have været microovnsfilm over kagen under bagningen, men jeg havde kun almindelig husholdningsfilm, og det kan IKKE bruges, så jeg bagte den uden og det blev fint!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar