mandag den 9. september 2013

Farseret kyllingebryst og vandmelonsalat

Denne ret ser flot ud (jeg ved det er et rigtig dårligt billede, men kødet ser faktisk flot ud), desværre smager det ikke af så meget. Der kunne med fordel bruges en ekstra smagsgiver, min umiddelbare tanke er at det kunne være godt (og flot) og tilføje grøn pesto og lave en roulade - jeg forklarer nederst i indlægget!

Til 2 kyllingebryster:

2 store kyllingebryster
½ pisket æg
4-6 skiver seranoskinke
Godt med salt
Masser af frisk basilikum

Fremgangsmåde:
Start med at skære de to kyllingfilletter til, dvs. skær den "tynde" ende af og lav de to stykker nærmest firkantede. Det gør ikke noget at de ikke er særlig store. Kom det afskårne kylling i en blender sammen med æg, salt og basilikum og blend det til en fin fars.
Fold 2 stykker sølvpapir ud på bordet, læg seranoskinke på så det dækker ind over hinanden,  kom farsen herpå i en firkant og til sidst det firkantede stykke kylling. Nu kommer det jeg IKKE gjorde, men som jeg vil anbefale!! Skær det firkantede stykke kylling næsten midt over og bank det fladt. Placer det på farsen og smør med grøn pesto. Rul det til en roulade.Tilbage til hvad jeg gjorde! Rul skinken omkring kyllingen og rul den ind i sølvpapiret så du har en sølvpapirspølse. Bag kyllingen i ovnen ved 180 grader i ca. 25 min.

Jeg serverede en salat af vandmelon, frisk feta og rødløg til. Den var god! Ligeså en lille pastaret af suppehornspasta med parmesansauce (mælk, fløde, salt, parmesan og muskatnød) tilsat ærter og til sidst blandet med resterne af seranoskinken - og det var godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar