mandag den 10. juni 2013

Pasta med parmesansauce, bacon og ærter


Her til aften skulle det bare gå hurtigt og være nemt. Jeg biksede denne utroligt nemme pastaret sammen på ingen tid, 10-15 min vil jeg tro. Og det smagte faktisk ret så lækkert! Det laver jeg igen en anden gang!


Til en portion skal du bruge:

Den mængde pasta du har lyst til
1 skalotteløg
Fløde og mælk, ca. ½ dl. i alt (jeg havde en rest fløde som jeg spædede op med lidt mælk, det er lidt svært at mængdeangive, men tror det gav i alt ca. ½ dl.)
Ca. ½ pk. bacon (Igen en rest jeg havde, tror der var lidt under en halv pakke)
Godt med revet parmesanost (en hel ost, ikke det pulver du kan købe)
En håndfuld fine ærter
Friskkværnet peber og salt

Fremgangsmåde:
Skær løget i fine tern og steg dem i lidt fedtstof på en pande. Tilsæt bacon klippet/skåret i små tern og steg bacon og løg indtil baconen er sprød. Tilsæt nu fløde/mælkeblandingen og kog op. Lad det simre et par minutter og tilsæt en håndfuld revet parmesan. Smag til med friskkværnet peber og salt (jeg brugte havsalt tilsat rød peber og hvidløg, og det smagte lækkert, men mon ikke almindelig salt kan gøre det også). Til sidst tilsættes ærterne.

Imens du laver saucen koger du pastaen al dente. Når pastaen er færdig hældes den i saucen og der røres rundt. Riv lidt parmesan over pastaen inden servering. Det er hurtig mad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar