søndag den 16. juni 2013

Chokolade cupcakes med chokoladefrosting

Øvelse gør mester når det kommer til at pynte cupcakes og jeg kunne vist godt bruge noget mere øvelse :) Mine cupcakes blev ikke de smukkeste i verden, men smagen vil jo være den samme og synes de smagte godt!
Jeg bruge opskriften herfra, og ændrede overhovedet ikke i den. Derfor har jeg også tilladt mig at kopiere teksten direkte fra Saharas blog. Hvis i besøger Sahras blog, kan i se at hendes frosting er en del mørkere end min. Hvad det skyldes ved jeg ikke helt, men umiddelbart tænker jeg at det har noget med kvaliteten af chokoladen at gøre.

Chokolade cupcakes (12 stk):
100 g mel
20 g usødet kakao
140 g sukker
1 ½ tsk. bagepulver
lidt salt
40 g blødt smør
1,2 dl letmælk
1 æg
1 tsk. vaniljesukker
50 g hakket mørk chokolade 70%

Chokolade frosting:
300 g flormelis
100 g blødt smør (ikke margarine)
0,4 dl letmælk
50 g smeltet mørk chokolade 70%

Forvarm ovnen til 170 grader.

Fremgangsmåde:
Pisk smør, mel, sukker, kakao, bagepulver og salt med en elmikser, til alle ingredienser er blandet sammen.
Pisk mælk, æg og vaniljesukker sammen i en anden skål og bland de to skåles indhold sammen. Pisk til en glat konsistens opnås. Vend den hakkede chokolade i dejen.
Put papirsforme i en metalmuffinsform og fyld formene 2/3 op til kanten. Bag 20 – 25 minutter og lad cupcakes afkøle inden frostingen smøres på.
Smelt chokoladen til frostingen og lad den køle af, den skal være stuetemperatur inden den røres med de øvrige ingredienser.
Pisk flormelis og smør og tilsæt mælken.
Pisk den smeltede chokolade i – jo længere frostingen piskes, dets lettere bliver den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar