torsdag den 30. maj 2013

Kold pasta med røget laks og dildcreme

Egentlig skulle det her have været en tærte med røget laks og spinat, men i sidste øjeblik opdager jeg at jeg mangler en ingrediens til tærten!! Så jeg improviserede og lavede i stedet denne pastaret med de ting jeg havde ved hånden. Det smagte lækkert og sommerligt. Alle mål er lidt på slum, da det er noget jeg bare hurtigt biksede sammen.

Til to portioner:
Ca. 150 g. røget laks (men mere ville nu ikke have gjort noget)
Det pasta du mener at kunne spise :)
Ca. 150 g. helbladet spinat (jeg brugte frossen)

Dressing: (Jeg lavede en portion dressing af ca. denne størrelse, men brugte altså kun ca. det halve)

30 g. mayonaise
5 spsk. cremefraiche 5%
Lidt salt
Lidt citronsaft
Ca.½ tsk. sød sennep
Masser af dild - jeg brugte frossen

Fremgangsmåde:
Kog pastaen efter posens anvisning. I de sidste 30 sekunder af kogetiden tilsættes spinaten. Lad den køle af, hvis du er i tidsnød som jeg, så kan pastaen køles under en løbende kold hane.
Bland dressing og bland den i pastaen sammen med laksen. Så er der serveret. Denne ret tager MAX 20 min. at lave.

Og bonus... fjern spinat og tilsæt ekstra meget laks, så kan dette faktisk bruges som en forret :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar