onsdag den 13. marts 2013

Laks med bearnaisegratinerede grøntsager

I dag skulle det bare være nemt... og det var det! Laksen skulle bare i ovnen og grøntsagerne tog ikke mere end 5 min at forberede. Hvordan smager det så? Tadaaaa.... som grøntsager med knorr bearnaisesauce, dvs. ikke dårligt, men heller ikke en smagseksplosion eller overraskende på nogen måde. Jeg kunne sagtens finde på at lave det igen, men så vil jeg nok bare koge grøntsagerne og servere saucen ved siden, det smager stort set ens :)

Men opskriften er således og til to portioner:

200 g. broccolli i buketter
200 g. gulerødder i tykke skiver
200 g. kartofler i tykke skiver
1 brev knorr bearnaisesauce
2,5 dl. mælk
Lidt friskrevet parmesan

Fremgangsmåde: Kog gulerødder og kartofler kort i saltet vand, ikke til de er helt møre. Tilsæt broccoli de sidste 2 min. af kogetiden.
Lav bearnaisesaucen efter anvisningen på posen, jeg udelod fedtstoffet - saucen smager ikke helt lige så godt, men den er MEGET sundere :) Når jeg udelader fedtstof varmer jeg blot mælken, tilsætter pulver og pisker løs.

Hæld grøntsagerne i et fad,hæld saucen over og drys med en smule friskrevet parmesanost. Bag i en forvarmet ovn ved 180 grader i ca. 15 min.

Laksen skal som altid have 15 min :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar