fredag den 1. februar 2013

Hvidløgsmarinerede tigerrejer i cremet chili/tomatsauce

Jeg faldt over en pakke rå hvidløgsmarinerede tigerrejer i fakta den anden dag. Dem måtte jeg prøve. Jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle lave af dem, så jeg improviserede og dette er resultatet. Det smagte lækkert.

Til en portion skal du bruge:

En pakke hvidløgsmarinerede tigerrejer (eller alm. tigerrejer du selv marinerer). Min pakke vejede 175 g. inden jeg tog skallen af rejerne.

2 fed finthakket hvidløg
En halv dåse hakkede tomater
Ca. ½ dl. madlavningsfløde (jeg brugte kaffefløde 9%)
Salt og peber
Ca. ½ tsk. knust chili

Pasta

Fremgangsmåde:

Start med at sætte vand over til pastaen.

Lav herefter saucen i en gryde ved at svitse hvidløget i varm olie (ikke for længe, så bliver det bittert). Gem lidt af det hakkede hvidløg til rejerne. Tilsæt hakkede tomater og lad det simre i 5 min, herefter tilsættes madlavningsfløden og den knuste chili og saucen koges igen. Lad saucen simre i 5 min og reducere en smule og smag til med salt og peber.

Når der er ca. 5-6 min tilbage af pastaens kogetid skal rejerne steges. Varm lidt olie på en pande og svits resten hvidløget. Tilsæt herefter rejerne (med eller uden skal - pænest med, nemmest uden). Rejerne skal ikke stege længe, kun få minutter på hver side til de bliver lyserøde. Når rejerne er klar hældes saucen over.

Når pastaen er kogt al dente tilsættes pastaen i saucen og retten er klar til servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar