mandag den 11. februar 2013

Gulerodssuppe med pikantost og chili

I aften stod den på suppe. Jeg er generelt vild med suppe, og når det er så koldt udenfor som det har været i dag, er det bare ekstra godt. Denne suppe er ekstremt nem at lave, billig at lave og så mætter den virkelig godt. Jeg må indrømme at jeg ikke var synderligt begejstret ved første mundfuld, men den vandt ligesom mundfuld for mundfuld :)

Opskriften har jeg fundet her, og kun ændret et par enkelte småting. Jeg skriver opskriften som jeg lavede den.

Til to personer/portioner:

2 mellemstore løg
3 store gulerødder
½ rød peber
½ l. hønseboullion
1 spsk. allround krydderi
1 tsk. paprika
1 tsk. knust chili
Godt med salt
1 pakke pikantost

Fremgangsmåde:

Skræl løget og skær det i tern - størrelsen er underordnet. Svits løgene i lidt olie i en gryde til de er bløde og klare. Imens løgene steger skrælles gulerødderne og skæres i skiver, det samme gøres med peberfrugten. Når løgene er bløde tilsættes gulerødder og peberfrugt og steges lidt. Hæld hønsebouillonen ved, tilsæt lidt salt samt paprika og lad suppen koge i 30 min eller til gulerødderne er bløde.
Blend nu suppen med en stavblender eller i en almindelig blender, jeg valgte sidstenævnte. Hvis du vælger almindelig blender, så husk at fjern det lille låg i låget på blenderen for at der ikke skabes tryk i blenderen, og hold et viskestykke over det nu åbne hul.
Når suppen er blendet hældes den tilbage i gryden og pikantosten tilsættes sammen med allround krydderi og chili.
Kog suppen op til al pikantosten er smeltet og smag til med salt - der skal godt med salt i suppen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar